سیلندر کالیبراسیون گازسنج

کالیبراسیون نشت یاب گاز

گاز کالیبراسیون یک گاز مرجع یا مخلوطی از گازها است که معمولاً فشرده می شوند. ترکیب گاز کالیبراسیون از یک گاز اولیه وجود دارد و توسط یک یا چند جزء افزایش می یابد. گاز کالیبراسیون برای کالیبراسیون آنالیزورهای گاز یا آشکارسازهای گاز استفاده می شود. کلیه سیلندرهای گاز کالیبراسیون مورد استفاده شرکت دقیق تجهیز  (قابل اشتعال ، سموم ، اکسیژن و گاز مخلوط) با توجه به  معیارهای بین المللی قابل ردیابی هستند.

گازهای کالیبراسیون را می توان به دو دسته تقسیم کرد. کالیبراسیون ZERO  و کالیبراسیون SPAN کالیبراسیون ZERO گازی است که عاری از گازهای قابل اشتعال است. گازهای کالیبراسیون ZERO همیشه در محیطی عاری از گازهای قابل اشتعال و سمی انجام میگیرد. کالیبراسیون ZERO یک دستگاه گازسنج اکسیژن یا دی اکسید کربن را می توان با نیتروژن خالص انجام داد. از آنجا که نیتروژن نه اکسیژن و نه دی اکسید کربن را در خود نگه می دارد ، می توان از این طریق نقطه صفر را معین نمود.

کالیبراسیون SPAN نوع پیشرفته تری از گاز کالیبراسیون است که بوسیله آن غلظت دقیق گاز قابل تشخیص در معرض گازسنج یا نشت یاب گاز قرار می گیرد. سیلندرهای گاز CALGAZ انواع مختلفی از گازهای کالیبراسیون مناسب برای صنعت حمل و نقل ، صنایع دریایی ، صنایع شیمیایی ، آزمایشگاه ها و دانشگاه ها را ارائه می دهد.